Sport Fysiotherapie - Praktijk voor Fysiotherapie Hoeksche Waard
Dryneedling Therapie - Praktijk voor Fysiotherapie Hoeksche Waard
Revalidatie Fysiotherapie - Praktijk voor Fysiotherapie Hoeksche Waard

Tennis elleboog

In de medische wereld wordt de tenniselleboog een epicondilitis lateralis genoemd en een golferselleboog een epicondilitis medialis. De beschrijving komt voort uit de sportwereld. Bij het slaan van een bal komen er grote krachten op het peesweefsel van de elleboog. Deze zorgen voor een ontsteking "itis" op de aanhechting op het uitstekende botpuntje 'epicondyl' aan de buiten 'lateraal' of binnen zijde 'mediaal'. Kenmerkend daar voor zijn de ontstekings verschijnslen;

• dolor (lokale pijn),
  • calor (lokale warmte),
  • tumor (lokale zwelling)
  • rubor (lokale roodheid)
  • functio laesa (beperkte functie)

Heel vaak wordt een tennis of golfers elleboog in de volksmond gebruikt, echter ontbreken de bovengenoemde onstekings verschijnslen.

Is dit het geval dan kunnen wij binnen enkele behandelingen u van de klachten af helpen middels dry-needling.

Uw dry-needling therapeut

Alex Parengkuan